Ajankohtaista

Asiakaskokemus ikäihmisten palveluista näkyväksi

PalveluPulssilla voi antaa palautetta

PalveluPulssi-työkalun avulla viimeisin tieto asiakaskokemuksen tasosta on koko ajan palveluntarjoajan käytettävissä, joten palautteisiin voidaan reagoida heti.

Palvelu Plus Oy ja Vanhustyön keskusliitto ovat yhteistyössä toteuttaneet PalveluPulssi-työkalun asiakaskokemuksen reaaliaikaiseen keräämiseen.

”Haluamme tehdä näkyväksi järjestöjen ja säätiöiden pitkäjänteisen ja asiakastarpeista lähtevän erinomaisen ja vaikuttavan työn asiakkaan hyvinvoinnin edistäjinä. Siksi tuomme jäsenyhteisöjemme käyttöön uudenlaisen, reaaliaikaisen palautetyökalun,” Vanhustyön keskusliiton järjestöjohtaja Mailis Salmi toteaa.

PalveluPulssi mahdollistaa nopean ja jatkuvan palautteen keräämisen. Sen avulla asiakaskokemusta voidaan mitata reaaliaikaisesti. Miten onnistuimme tänään -kyselyllä saadaan joka päivän osalta fiilismittari.

Asukas, asiakas, omainen, läheinen tai muu vierailija voi vastata kyselyyn mobiilipohjaisella lomakkeella. Vastaamisesta on tehty mahdollisimman helppoa ja nopeaa. Kysymyksiä on toistaiseksi viisi ja niihin vastataan asteikolla 1-5. Avoimia kommentteja on myös mahdollista antaa. Palautetta voi antaa niin usein kuin haluaa.

Mobiilipohjainen kyselylomake toimii ja kulkee aina mukana matkapuhelimessa, mutta lomaketta voi käyttää myös muilla päätelaiteilla. Lomakkeen voi napata kätevästi mukaan PalveluPulssi-materiaaleissa olevasta QR-koodista tai tilata lomake tekstiviestillä ja maksuttoman sovelluksen kautta.

”Työkalun keräämä ajantasainen tieto nopeuttaa palautteisiin reagointia ja parantaa entisestään asukkaidemme mahdollisuuksia vaikuttaa arjen asioihin”, toimitusjohtaja Armi Lampi Betesda-säätiöstä kertoo.

Asiakaskokemuksen reaaliaikainen keruu alkaa 17. joulukuuta kolmessa Vanhustyön keskusliiton jäsenyhteisössä: Kuurojen Palvelusäätiön palvelukeskus Ainolassa ja Betesda-säätiön palvelukodeissa Kotivallissa Sipoossa ja Hopeassa Vantaalla.

Kun käyttökokemusta kertyy, kerromme tuloksista lisää.

Lue tiedote 17.12.2019